Clubweekend Harz mei 2022

Van vrijdag 13 t/m zondag 15 mei gingen we naar de Harz voor een weekendje fietsen. Vrijdag morgen om half 8 stond het vertrek gepland en bijna klokslag half acht vertrokken we dan ook. De reis er naartoe verliep voorspoedig en in de bus was het zo gezellig dat we allemaal het gevoel hadden dat het was omgevlogen. De buschauffeur Roelf had koffie voor ons klaar gezet die naar hartenlust werd genuttigd en onderweg werd er heel wat afgekletst. Tegen 13.00 uur kwamen we aan in Ilsenburg bij ons hotel waar de fietsen onmiddellijk werden uitgeladen, want met zijn allen stonden we te popelen om de bergen te trotseren. We konden gelijk in onze kamers van het hotel om onze tassen neer te zetten en zo konden we snel onze fietskleding aan doen. Al snel stonden we dan ook weer voor het hotel waar we tekst en uitleg kregen over onze eerste rit. Alle routes waren trouwens keurig “door Willem gepland” in onze fietscomputers te vinden. Harry, Willem en Pieter konden ons keurig de weg wijzen. De eerste ronde was een ronde van 80 kilometer met onderweg een koffiestop.

We kwamen er al snel achter dat het een weekend van afzien werd. Bij elke klim werd er gelijk gas gegeven door tochtstrip Christiaan die bijna niet te volgen was. Willem heeft zich de hele weekend uit de naad gefietst om hem bij te houden, wat hij dan ook op elke beklimming lang volhield. In no time werd het veld uit elkaar gescheurd en was het ieder voor zich om naar de top te komen. Tijdens de koffiestops kwamen de verhalen los alhoewel we soms ook geen pap meer konden zeggen. Zaterdag hadden we de tocht naar de Brocken waar we ons erg op verheugden maar het lachen verging je wel als je op de steile stukken van 10 tot 16 procent kwam. Dat was zwoegen maar iedereen die het probeerde kan met trots zeggen dat ze het gehaald hebben. Onderweg is er bij menigeen wel gedacht “waar ben ik aan begonnen” en dan toch maar doorzetten. Chapeau voor iedereen. ‘S ochtends kregen we een heerlijk ontbijt met alles erop en eraan en ‘s avonds een heus buffet met de lekkerste gerechten, je kon maar uitzoeken.

Het hele weekend was alles keurig geregeld en alles in het hotel was fantastisch, mooie tweepersoons kamers waar onze jongens lepeltje lepeltje konden slapen, heerlijk douchen en het ontbijt en avondeten was perfect. Kortom, het bestuur van tour 75 krijgt een dikke pluim waaronder Robert die toch wel veel van de werkzaamheden op zich had genomen een dikke knuffel krijgt. We kregen bij iedere kamer een kaart waar op stond, dat we konden kiezen of onze kamer schoongemaakt werd of dat we een kado wilden. De meesten kozen geloof ik voor een kado. Het kado bestond uit vrijkaarten voor een discoavond. We wisten niet precies wat we er van moesten verwachten, maar aangekomen in de zaal zaterdagavond was het snel duidelijk. Er was een echte discjockey die muziek voor je draaide uit de jaren tachtig, maar ook liedjes die je kon aanvragen. Ook kon je er poolen, darten en tafelvoetbal spelen. Joop en Michiel die er erg bedreven in waren speelden menig potje. Velen stonden op de dansvloer en gingen uit hun dak. Zo kwam Theo op het idee om een liedje aan te vragen van dj Tiesto en een paar liedjes later werd hij gedraaid. We spraken af nadat we een paar biertjes hadden genuttigd, dat we samen op de dansvloer zouden gaan en zo geschiede het. Als volleerde dansers stonden we te hossen en te springen. Af en toe even een biertje tussendoor en dan snel weer hossen.

Meerdere keren zouden we naar onze kamers gaan om te slapen, want we moesten om half acht de volgende ochtend opstaan. We kregen het maar niet voor elkaar en zo kwam het dat we om half drie van de dansvloer kwamen om naar bed te gaan. Ondanks te weinig slaap hadden we het niet willen missen, het was een fantastische avond. ‘S avonds een man, ‘s ochtends een man en we zaten zondagmorgen acht uur weer keurig aan het ontbijt om daarna nog een rondje te fietsen met de nodige pittige beklimmingen. Als afsluiter nog een kopje koffie bij een restaurant in Ilsenburg met een prachtig uitzicht op een klein meertje met in het midden een mooie fontein.

Er werd nog even na gekletst over hoe mooi dit weekendje is geweest en we keerden terug naar het hotel om te douchen en de fietsen terug te zetten in de aanhangwagen van de bus. Om 13.00 uur vertrokken we zoals afgesproken terug naar Hoogezand en na een tussenstop van een kwartier arriveerden we om 18.15 uur in Hoogezand.

Ik, Harm Poelman die net lid is van tour 75  vond het een prachtig weekend en wil hier nogmaals het bestuur hartelijk voor bedanken.