ATweeB in Tecklenburg e.o.

Aan het eind van het vorig winterseizoen ontstond het idee om een keer ergens anders te gaan mountainbiken. Piet Guikema opperde toen om daarvoor naar Tecklenburg te gaan. Dit werd met groot enthousiasme ontvangen en na een oproep van Eddy Schreijer ontstond een mooie groep deelnemers.

IMG-20161008-WA0001 (Custom)

Richting de 8 oktober kwamen er helaas een aantal afzeggingen waaronder ook die van medeorganisator Harrie Koops, helaas al een aantal weken niet actief op de fiets vanwege rugpijn, en Geert Huls, vanwege knieklachten. Daarnaast waren er een aantal afmeldingen en gelukkig nog de aanmelding van Ronald, onze crack uit de A1, en Bart en Kea, die last minute nog het een en ander hadden kunnen organiseren.

Op een vroege maar mooie zaterdag gingen we dan om 07.30 uur richting Tecklenburg met Eddy, Harry O, Ronald, Henk Veldkamp, Ties, Bart en Kea. Piet was al in Tecklenburg. Toer ’80 uit Winschoten had haar mountainbike weekend en Piet is daar altijd de “special guest” van de club van voorzitter Bart Kruizenga.

Toen we tegen 09.15 uur arriveerden in Tecklenburg, helaas zonder koffie onderweg vanwege een jammerlijk getimede plaspauze net na een tankstation, 😉 , stonden onze gidsen Piet en Bart K en enkele andere Tour ’80 leden op ons te wachten.

IMG-20161009-WA0002 (Custom)

Na het gereed maken van de fiets en mens gingen we met 14 man/vrouw op pad voor onze eerste kennismaking met de zand-, bos- en steenslagpaden in de mooie omgeving van Tecklenburg. Maar eerst kregen we nog enkele belangrijke tips over met name het afdalen en het waarom werd ons spoedig duidelijk.

Onder mooie omstandigheden hebben we de omgeving verkend en gelukkig niet onveilig gemaakt. Via allerlei weggetjes gingen we onderweg naar Bad Iburg en kwamen we onderweg ook nog de groep van Toer ’80 tegen op een mooie klim die helaas niet te fiets af te leggen is. Na een kleine twee uur hebben we kunnen genieten van koffie en gebak in Bad Iburg bij een ijssalon. Daarna gingen we op voor deel 2 van de dag en volgens informatie was dit lastiger dan deel 1.

Na het vertrek uit Bad Iburg ging de route via de steengroeve weer richting Tecklenburg. Helaas hadden we een lekke band te herstellen van Ties, hoewel het wel weer mooie stof voor stoere praat/grappige anekdote heeft opgeleverd. Echter waren we speurneus Piet, vriend Egbert en Kea kwijtgeraakt. Na mooie en zware klimmen en spectaculaire vergezichten en afdalingen, kwamen we weer bij elkaar bij een kruising met een asfaltweg. Daarna ging het weer gezamenlijk verder richting Tecklenburg. Daar aangekomen gingen de meesten nog in op het aanbod van Piet voor een extra lusje. Zoals bekend mag zijn was het een zwaar lusje met een zeer lange klim met steile, zeer steile stukken. Echter de omgeving was fantastisch. Boven even bijkomen en wachten op elkaar en daarna als “Gruppo Completto” naar onze auto’s.

IMG-20161009-WA0004 (Custom)

Piet en Bart K bedankt voor de fantastische dag.

Ronald bedankt voor de foto’s.

IMG-20161009-WA0001 (Custom)IMG-20161009-WA0005 (Custom)IMG-20161009-WA0000 (Custom)IMG-20161009-WA0003 (Custom)IMG-20161009-WA0007 (Custom)IMG-20161009-WA0008 (Custom)